Menu

środa, 25 czerwca 2014

Szczecin – Międzyzdroje – Świnoujście 2011

W środę 14.09.2011 roku punktualnie o 6.00 stawiliśmy się na miejscu zbiórki. Po zapakowaniu bagaży, zajęliśmy miejsca w autokarze i ruszyliśmy w drogę. Pierwszym celem podróży był  Szczecin, na samym początku zwiedziliśmy Zamek Książąt Pomorskich następnie Katedrę Szczecińską, Kościół św. Piotra i Pawła oraz Bazylikę archikatedralną. Poza tym odwiedziliśmy także Wały Chrobrego, z których rozciągał się przepiękny widok na przystań oraz stocznię szczecińską. Po intensywnym zwiedzaniu udaliśmy się w dalszą drogę do Międzyzdrojów. Po przyjeździe ruszyliśmy nad morze. Bałtyk przywitał nas wietrzną pogodą, co nie przeszkodziło nam w spacerze wzdłuż plaży. Świetnie bawiliśmy się zwiedzając Panoramę Gwiazd i porównując odciski dłoni znanych osobistości ze swoimi. Drugi dzień naszej wycieczki był równie ekscytujący jak pierwszy, pojechaliśmy do Świnoujścia. Tam zwiedziliśmy Kościół pod wezwaniem Chrystusa Króla, Fort Gerharda, spacerowaliśmy nadmorską promenadą oraz spędziliśmy aktywnie czas na plaży. W drodze powrotnej do Poznania zatrzymaliśmy się w Dziwnowie, aby zwiedzić ciekawe Muzeum Rybołówstwa i kupić świeżą, wędzoną rybę. Następny postój był w Kamieniu Pomorskim, gdzie zwiedziliśmy Katedrę oraz stary rynek. Wróciliśmy do Poznania pełni radosnych wspomnień. Wycieczka była wspaniała!